lørdag 12. mars 2011

Plukk opp hundeskiten

Det er stadige innlegg i avisene om problemer med hundeskit både her og der.


Politiet karakteriserer dette som et samfunnsproblem og kan derfor gjøre lite med dette. Det henvises i stedet til kommunale vedtekter om hundehold, og hundelovens kapittel 1,§3.

Denne miljøforurensingen dukker nå opp etterhvert som snøen smelter, klissete og illeluktende "kaker" langs gang-og sykkelveier og andre steder der mye folk ferdes.

Selvfølgelig er det mange som er flinke til å plukke opp etter hundene, men desverre ser det ut som flertallet ikke bryr seg. Det produseres hundeposer spesielt for dette.

3 kommentarer:

  1. Se der hadde det dukket opp en del innlegg ;) Jeg kunne ikke vært mer enig, jeg trodde ikke det var et stort problem, men det er vel bare fordi jeg hovedsaklig ferdes i byen eller i virkelig utmark. Men jeg ser mer og mer, og jeg håper flere hundeeiere blir flinke og plukker opp etter seg. Jeg lover at jeg skal gjøre det hvis jeg noen gang skulle finne på å få meg hund!

    SvarSlett
  2. Fint at du er i godt gjenge med bloggen. Ny mal/layout? I hvert fall fin blogg, nå enda finere med bilder.
    Mye rart skjuler seg under snøen. På bildet biler. Når våren kommer, irriterer jeg meg mer over menneskesøppel enn hundeskit.

    SvarSlett
  3. Jeg forstår mer og mer om bloggen nå. Det tok litt lengre tid men så er det jo artig når man får det til med litt hjelp fra både lærer og medelever. Skulle ha brukt et annet bilde, men det får være.

    SvarSlett